Produkt niezamówiony – co z nim zrobić i czy za niego zapłacić ?
W zeszłym tygodniu do pani Jadwigi przyszedł kurier, który przyniósł paczkę. Na pytanie pani Jadwigi co to za paczka kurier odpowiedział, że jest to...
Zawieranie umowy przez telefon
W ciągu tego tygodnia sześciokrotnie zadzwoniono do mnie, aby przedstawić ofertę czy to zakupu nowej publikacji czy też uruchomienia nowej niesamowitej usług w telefonie....
Kara umowna – podstawy
Myślę, że nie ma przedsiębiorcy, który nie spotkał się z pojęciem „kara umowna”. Wiele osób nie zastanawia się w ogóle na jakiej podstawie prawnej...
Obowiązek informacyjny przedsiębiorcy w e-commerce cz.2
Szeroko ujęty obowiązek informacyjny przedsiębiorców jest bez wątpienia jedynym z filarów ochrony konsumentów. Obowiązek ten ma zniwelować deficyt informacyjny konsumenta, a co za tym...
Obowiązek posługiwania się rachunkiem bankowym przez przedsiębiorcę
Miesiąc grudzień to zawsze był miesiąc, gdy wszyscy w kancelarii wyrabiali 120% normy. Wynikało to choćby z tego, że w sądach, prokuraturach oraz urzędach...
Rękojmia za wady w e-commerce cz. 1
Każdy z nas oczekuje tego, że otrzymując towar albo treść cyfrową otrzymamy to bez wad i będzie to posiadało cechy, o których przeczytaliśmy w...
Rękojmia za wady w e-commerce cz. 3
Dzięki wcześniejszym wpisom można było dowiedzieć się czym jest rękojmia za wady rzeczy (link). Można było również uzupełnić swoją wiedzę w zakresie tego jakie...
Sankcje przy obowiązkach informacyjnych
W ostatnich wpisach na naszym blogu można było przeczytać m.in. o tym jak od 25 grudnia 2014r. zmieni się zakres obowiązków przedsiębiorców w zakresie...
Wiem jak i chcę na tym zarobić – umowa know-how.
W dzisiejszym świecie informacje nabierają szczególnego znaczenia, zwłaszcza informacje dzięki którym można zarobić. Przedsiębiorcy, ale również studenci, naukowcy czy pracownicy zatrudnieni w najróżniejszych firmach...
Zakres podmiotowy ustawy o prawach konsumenta
W polskim prawie znajdziemy wiele aktów, które w większym lub mniejszym zakresie dotyczą relacji pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami. W chwili obecnej najbardziej doniosłe i...